A A AAktualnościkomentarze (10)

Klienci kupują małe motocykle. Sprzedaż wzrosła o 300 procent

Małymi motocyklami, kierowca samochodu osobowego może poruszać się bez dodatkowych uprawnień, dlatego ich sprzedaż gwałtownie wzrosła. Na zdjęciu Romet Black City 125

Fot.: Romet Motors

Małymi motocyklami, kierowca samochodu osobowego może poruszać się bez dodatkowych uprawnień, dlatego ich sprzedaż gwałtownie wzrosła. Na zdjęciu Romet Black City 125

Sprzedaż motocykli 125 ccm wzrosła trzykrotnie po zmianie ustawy o kierujących pojazdami. 

Wyniki sprzedaży po pierwszym kwartale od zmiany w prawie o kierujących pojazdami potwierdzają, że nowelizacja istotnie wpłynęła na rynek motocykli i zachowania konsumentów.

Do lipca br. rynek motocykli w Polsce utrzymywał się na poziomie sprzedaży analogicznej do roku 2013, a jego dynamika wzrostu była zerowa. Sytuację diametralnie zmieniła nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami, podpisana przez Prezydenta RP 16 lipca br. W okresie od lipca do listopada 2014 zostało zarejestrowanych 2674 sztuki nowych motocykli o pojemności 125 ccm, czyli o 300% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Maksymalny wzrost sprzedaży motocykli 125 ccm  nastąpił w październiku, kiedy to rynek wzrósł o 550% w stosunku do analogicznego miesiąca w 2013 roku.

Zdaniem Rometa okresem formowania się rynku skuterów i motocykli 125 ccm będzie sezon 2015, ale nie osiągnie on jeszcze maksymalnego poziomu. Określenie docelowego wolumenu sprzedaży i weryfikacja rzeczywistej pozycji tej grupy motocykli w branży nastąpi w kolejnych sezonach 2016 i 2017, a okres nasycenia rynku może wystąpić, podobnie jak w przypadku motorowerów, po okresie 5 lat.

„Wielu kierowców samochodów wciąż nie wie, że może poruszać się motocyklem bez dodatkowych uprawnień. Sądzimy więc, że ten rynek ma szansę na kontynuowanie dynamicznego rozwoju, bo motocykle 125 ccm wybierają głównie osoby w średnim wieku, czyli grupa konsumentów o największym potencjale zakupowym ”,komentuje Agnieszka Starzyk, dyrektor Romet Motors.

Sprzedaż motocykli 125 ccm wyprzedziła najpopularniejsze modele z najcięższymi silnikami o pojemności powyżej 750 ccm i stanowi obecnie 40% wszystkich sprzedawanych motocykli. W ostatnim kwartale widoczna jest zmiana preferencji klientów odnośnie wyboru rodzaju motocykla. Najczęściej wybierane modele 125 ccm należą do grupy Street Bike, jednak największą dynamikę sprzedaży odnotował segment Big Scooter, który przesunął się na drugie miejsce w udziale w rynku.

Dane PZPM potwierdza Romet, który od 2008 roku sprzedaje najwięcej motocykli w Polsce. „Najlepiej sprzedają się modele 125 ccm o klasycznym wzornictwie i najlepszym stosunku jakości do ceny – tu niekwestionowanym liderem jest Romet K125. Jednak największy wzrost w tym roku – o ponad 200% - odnotowaliśmy w grupie Big Scooter – zapewne dlatego, że są to najbardziej komfortowe pojazdy do poruszania się w zakorkowanych miastach”, komentuje Agnieszka Starzyk.

Romet zamierza kontynuować rozwój segmentu motocykli 125 ccm, żeby w pełni zaspokoić potrzeby rynku. Firma przygotowała się do tego m.in. wzbogacając ofertę współpracy handlowej o kolejne formaty franczyzy motoryzacyjnej oraz wielkopowierzchniowej z dobrą lokalizacją i identyfikacją wizualną. Wzmocniony został dział produktu oraz  projektowania, którego zadaniem jest dopasowanie produktów do grupy docelowej pojazdów o pojemności 125 ccm (21 plus), która oczekuje konkretnych rozwiązań funkcjonalnych w pojazdach, jak również odpowiedniej kolorystyki i kalkomanii.

„Jako jedyna marka byliśmy przygotowani na wysokie wzrosty  popytu już przed wejściem nowelizacji i zabezpieczyliśmy zwiększoną dostępność pojazdów 125 ccm. Wiele nowości na sezon 2015 już jest w dystrybucji  lub  wchodzi do sprzedaży w najbliższych tygodniach” - podsumowuje Agnieszka Starzyk, dyrektor Romet Motors.

Komentarze (10)

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.