A A AZ regionukomentarze (2)

Jak stworzyć i utrzymać wizerunek firmy

- Od początku stawiałam na jakość i taki wizerunek firmy udało mi się zbudować – mówi Barbara Łopuszyńska-Frend, właścicielka firmy Bafra. Fot. Krystyna Baranowska

- Od początku stawiałam na jakość i taki wizerunek firmy udało mi się zbudować – mówi Barbara Łopuszyńska-Frend, właścicielka firmy Bafra. Fot. Krystyna Baranowska

- Reklama już nie wystarczy. Aby utrzymać biznesie i odnosić w nim sukcesy, musisz dbać o wizerunek firmy - mówi dr Dariusz Tworzydło, ekspert ds. public relations.

- Wizerunek firmy jest dla mnie ogromnie ważny - mówi Barbara Łopuszyńska-Frend, która od 13 lat prowadzi w Rzeszowie Firmę Dekoracyjną „Bafra”. - Składa się na niego wiele elementów: dobry produkt, wystrój sklepu, reklama, dobrze wykonane usługi, zadowolony klient, ale też zadowolony pracownik.

Dlaczego warto dbać o wizerunek firmy

- Coraz więcej działań korporacji i firm dotyczy budowania relacji z klientem – zauważa dr Tworzydło, który doradza zarządom firm oraz jest pełnomocnikiem rektora WSIiZ ds. PR. – Coraz większą uwagę zwraca się na lojalność klientów i kontrahentów. A natłok informacji sprawia, że potencjalnemu klientowi coraz trudniej odróżniać informacje dotyczące poszczególnych firm.

Jak to się robi

Wizerunek firmy tworzymy obserwując otoczenie naszego biznesu, analizując czynniki, które mają negatywny wpływ na postrzeganie firmy, na jej relacje z klientami i kontrahentami. Na tym opieramy kolejne kroki, które mają ocenę dotyczącą naszej firmy zmienić lub umocnić.

- Niektórzy właściciele firm potrafią to robić intuicyjnie przyznaje dr Tworzydło. – Natomiast warto korzystać z fachowej wiedzy, która mówi o budowaniu relacji z mediami, strategii na wypadek sytuacji kryzysowych.

Konkretne działania zależą od wizerunku, jaki chcemy tworzyć i utrzymywać. Możemy być np. firmą, która słynie z tanich produktów lub taką, która stawia na jakość. To z kolei wypływa z warunków, w jakich prowadzimy działalność.

Jak utrzymać

Zakładając firmę kilkanaście lat temu Barbara Frend postanowiła, że oferować będzie towar jak najlepszej jakości, dla dobrze sytuowanego klienta. Nie walczy więc o miejsce na rynku ceną.

- Z tego względu utrzymanie wizerunku, który wymyśliłam startując z własną firmą, nie jest sprawą prostą - przyznaje bizneswoman. - Na Podkarpaciu ludzie wciąż mają niezbyt zasobne portfele, liczba klientów jest więc wyraźnie ograniczona. Wprowadzam więc i towary tańsze do sprzedaży, zawsze jednak pilnując, by nie były poniżej pewnej jakości, na której wciąż mi zależy. Klienci to doceniają, wielu wraca do mnie już od kilkunastu lat.

 

 

Komentarze (2)

  • 2010-06-11, 02:12

    a co Panie Dariuszu z CSR?

  • 2010-06-13, 14:47

    Co do CSR, moim zdaniem w regionie jest to rzadko a jesli juz to slabo wykorzystywane, badz zle realizowane. Dla firm, jest to jednak pole jak najbardziej do popisu i wrecz przy natloku reklam na jedno kopyto(bo co z tego ze ma fajne haslo, grafike itd skoro nie ida za tym inne dzialania) sklania do dzialan w tym kierunku. Jak i spojrzenie na perspektywe rozwoju pewnych trendow wsrod oczekiwan klienta, moze dac wiele wnioskow ktore warto podjac przygotowywujac i realizujac strategie marketingowe. Dodam tylko, ze informacja - to klucz.

Przesyłając ten wpis akceptujesz politykę prywatności Mollom.